torsdag 12 februari 2009

Torsdag och kräksjuka?


Lilla Mollsan har feber och kräks. Det började med superdiarre i tisdags eftermiddag. Sen verkade det som om det blev bättre men i går em fick hon feber och vid 23-tiden spydde hon ner hela sin säng. Hon var så ledsen den stackarn och var varm som en kamin. Men jag ville inte ge ipren el alvedon ifall det skulle reta magen ännu mera. Så jag o Molls sov nere inatt, tillsammans på soffan ett tag först och sen på madrassen i lekrummet. Vi har sovit oroligt båda två... Hon ville inte ligga själv i sin säng utan gosa med sin mamma. I morses (?) vid 04.30 tiden fick hon lite välling och en dos Ipren. Sen sov hon gott en liten stund men har varit gnällig och vid 10.30 tiden kräktes hon igen. Nu ligger hon o vilar, vi får väl se om det kommer ngt mer. Jag tycker naturligtvis att jag mår illa nu med, får se vad det blir av det, eller om det bara är inbillning för att man känner efter extra noga.
Är hemma och vabbar idag sen ska jag inte jobba innan på söndag så hoppas vi mår bra då!

Så det blir inget Lingon & Blåbär party idag. Lite tråkigt men får se om det blir nästa vecka istället.


Dessutom får vi ställa in våran middag och kväll/natt utan barn på lördag. Vi får mysa hemma allihopa istället. Lovisa blev lite besviken, för hon älskar ju att sova borta men jag sa att om vi inte mår dåligt ska vi äta Kinamat och kolla film. Det gick hon med på! *ler*


kram

1 kommentar:

Ida sa...

Ja jut det så är det nog . Konstigt nog har jag alltid sett denna sak i hallen hos folk :S Lurigt :D Men en fin sak. Hade bra ses snart kram