fredag 20 februari 2009

Äntligen är magsjukan borta och äntligen är det helg!

Ja, det var en pärs! Men nu tror jag att alla magsjukebakterier är borta och att jag + T definitivt kommer att slippa det. Istället är jag förkyld och Molly hostig men det känns bara som små bagateller nu...
Har precis ätit "köttsöppe"- som Lovisa kallar det och önskade sig till lunch. Har lagt Mollsan (men hon tjatar på i babylarmet) och hoppades på att få blunda lite själv. Har sovit lite dåligt inatt och känner mig lite trött... men men, vila middag är väl för föräldrar med barn över 18?
Anledningen till att jag sovit dåligt är att jag var på två alldeles fantastiska föreläsningar på skolan igår. Tankar och funderingar på vad jag hört gick runt i skallen *S* På eftermiddagen var det en kille som heter Bengt Elmén som föreläste. Han har själv en cp skada och var en av eldsjälarna som startade tanken om personliga assistenter på 80-talet. Hans tankesätt runt allt vad som rör assistenter o brukare är ngt som hela svenska folket borde få höra! Så kanske de ser oss assistenter lite annorlunda. Inte bara som lata satar som sitter på sina ändor hela dagarna... Som sagt, detta snurrade i huvudet och jag hade svårt att somna....
Men Molly skriker nu i högan sjy och verkar inte det minsta intresserad av att sova längre...

Kl 16.10 tar jag bussen till stan. Ska kika i lite affärer och kika in på systemet för ikväll ska vi ha tjejkväll! Hela fikagänget kommer, så vi blir 7 st som kan snacka skit, laga lite mat, dricka vin och ev gå ut! Ska bli jättekul!

kram

Inga kommentarer: