fredag 4 maj 2012

Pysselprojekt!

 Här är tapeten! Trodde aldrig Tommy skulle gå med på denna men han gillade den med! :-)

 Det går att göra mycket med tapeter o tapetklister. Här har jag klätt in tidningsmappar, fler ska det bli! Burkarna är sparbössor till Lovisa o Molly som jag satt scrapbooking papper på!

 Så man ser vems mapp som är vems! :-)

 Pianot var jag nästan på väg att hiva ut... men nu är Lovisa anmäld till pianolektioner till hösten och med ny färg på väggen, en pysseltavla gjord av mig o tjejerna o lite pelargoner så tycker jag det blev fint igen! :-)

 Närbild! :-)

 Skrivbordet är mitt sen länge, hade det redan på gymnasoetiden, då i ganska mörkt trä och det var väldigt slitet.... Även detta hade vi tänkt slänga i år men tänkte att jag ger det en chans till! Och blev jättenöjd! Ville först måla det vitt men insåg rätt snabbt att det inte alls skulle vara praktiskt med ett vitt skrivbord! Så fick bli två grå nyanser istället! Nu ska det nog få var med i några år till!
Kommer från Almedahls fabriker från början så har nog några år på nacken!

 Bokhyllorna hamnade i lekrummet/datarummet... Får se om vi kan hålla ordning o reda....

 Tjejerna inspekterar det nya rummet!

 Skåpet som startade hela denna sväng men skrivbordet och omtapetsering/målning! Väldigt nöjd!

 Förra fredagens pyssel! De stora tjejerna tyckte jag var väldigt busig när jag lät dem måla lillasyrrans fötter med rosa färg!

Gamla familjebilder!

Se där ja, min egen inredningsblogg?!?! Lite kul var det allt! Gillar att det inte är så många jag känner som läser denna, räcker med att du tittar Stina!

Om en stund blir det nog lite Stockholmsbilder med! :-)

1 kommentar:

Unknown sa...

Superfint!
You put me to shame...
Jag far aldrig tummen ur, det sitter mest i huvudet, at least nar det galler mala, tapetsera osv.
Hoppas komma igang nar jag blir ledig innan bebisen och kanske med lite hjalp av mormor o farmor som ska komma over nagra veckor.

Jattefint tapet, tycker att data/lekrummet blev mkt bra! Skapet i vitt ar superfint oxa. Svart att hitta har...far ge mig ut o leta for jag behover skap o hyllor oxa.

Far se om jag far igang min blogg oxa soon...

Ska skriva too!

Kram xxx