söndag 15 mars 2009

Periodare...

Ja, det går verkligen i perioder det här bloggandet... Men man måste ju vara på humör och ha tid för att sätta sig ner och skriva en rad... Ibland funderar jag på att sluta blogga men så kan jag inte riktigt slita mig eller ta bort allt.... Så vi får ha det så här, kära läsare, inläggen kommer när jag har skrivlust helt enkelt!
En inredningsblogg skulle vara kul med... men känner att jag inte har den tiden att lägga... Men vem vet, kanske i framtiden?

Idag var jag och Molly uppe med tuppen... Det innebär kl 06.15.... uscha, det är alldeles för tidigt! men hon har varit sjuk igen och då vänds alltid alla rutiner upp och ner... *suck* men det är bara att le och se glad ut. Just nu ligger hon på soffan och mumsar i sig en flaska välling. Så jag får skynda mig, när vällingen är slut vill hon nog inte ligga på soffan mer.... Men Pippi har hon börjat att gilla. Kul, så känner hon iaf igen en figur när det bär av till Astrid Lindgrens Värld i början av juli!
Lovisa har sovit hos farmor och farfar i natt. Hennes önskan! Hon tycker det är så roligt att sova borta!
Pappan sover ju än, hans tur att få sovmorgon!

Så vad tycks om gårdagens schlagerfestival. Jag är nog ganska nöjd tror jag, hade ingen storfavorit i år. Så opera blir nog bra! Prova ngt nytt helt enkelt!

Jobbar helgen och imorgon men sen är jag långledig.! Jag och Lovisa åker ju till Stockholm nästa vecka, torsdag - söndag! Vi tar tåget upp för att hälsa på lillebror och Emma! Det ska bli superkul och Lovisa är alldeles till sig av förväntan! Ska bli mysigt att åka iväg själva! Bara jag och min stora gostös! Vi ska gå på Junibacken & Skansen. Åka båt och tåg under marken. Kanske gå på bio och så måste man fika har Lovisa sagt! Hon undrar över vad Emil ska ta fram till frukost och vill hjälpa till med att laga pannkakor! Det blir full rulle har jag en känsla av och hoppas på lite vårsol!

På tisdag är det provning av klänningen igen! :-) Inbjudningskortet är ju iväg skickade nu och svaren börjar trilla in! Bitarna faller på plats så att säga! Det närmar sig med stormsteg!

Nu är Molly klar med vällingen och står här och viftar med en bok! Dags för mig att gå!

kram

Inga kommentarer: