onsdag 25 mars 2009

Stockholmshelgen!

God morgon på er!
Tiden springer iväg och nu var det onsdag! Jobb hela denna veckan, inte en enda dag ledig. Men så blir det ibland, jag var ju faktiskt ledig hela förra veckan!
Tänkte ta och skriva en liten rad om min och Lovisa Stockholmsresa!
Resan började kl 12.02 från Borås station. Tåget gick till Herrljunga där det var byte. Lovisa frågade efter ungefär 10 minuter om det var långt kvar *S* Från Herrljunga tog det 2.5 tim till Stockholm. Jag tyckte det gick jättesmidigt! Vi fikade en stund i "fikavagnen", läste böcker och pysslade! Väl framme mötte lillebror oss på stationen och vi tog tunnelbanan hem till honom! Gick på pizzeria och sen tittade vi på film. Lovisa var jättenöjd och somnade gott!
På fredagen var ni uppe tidigt och tog oss till Junibacken så vi var där 9.30. Lillebror jobbar ju där, så vi fick komma in itdigare och Lovisa hade "Villa Villekulla" alldeles för sig själv i 30 minuter! Sen fylldes det på ordentligt! Vi åkte Sagoresan, som skrämde Lovisa lite denna gången (b.l.a en stor råtta som ser ganske verklig ut och Katla) men som jag tycker är helt fantstiskt gjord! Vi kollade på Elsa Beskow teater och Pippi teater! Sen åt vi lunch där och shoppade lite innan det bar av ner till centrum. Jag o Lovisa gick o shoppade o fikade medans Emil försvann en stund. Sen träffades vi alla igen och gick och kollade på bio! "Bolt"- blev det och Lovisa gillade filmen trots att hon inte riktigt hängde med. Hon var nog nöjdast med popcornen *S* Efter detta var vi riktigt trötta och åkte hem till Emil igen. Återigen blev det film, Lovisa somnade gott och jag o Emil satt uppe o pratade ngra timmar!
På lördagen tog vi det lite lugnare på morgonen och sen tog vi Djurgårdsfärjan till Skansen. Fint väder men lite kallt och det var mkt mysigare på Skansen än jag trott! Allsångs-scenen såg mkt mkt mindre ut än den gär på Tv *S*. Lovisa var trött och arg så vi var inte där så länge.... Åkte hem till Emil och tog det lugnt en stund och sen åkte jag o Lovisa o fikade hos en kompis till mig som heter Åsa! Vi träffades när vi båda bodde i Eastbourne.... Många år sen nu! *S* Jättetrevligt att träffa henne och Lovisa lekte lite med hennes jättetama kanin! Sen blev kvällen lugn men fiaspel!
På söndagen var det ju hemresa som gällde kl 12.10 så då tog vi det bara lugnt på fm och packade! En superduper helg som jag hoppas göra om snart igen! Lovisa är så nöjd med allt, Junibacken, bio, skansen, tågresa, "tåg-under-marken-resor"- hissbaneresor (Emil bor uppe på ett berg!), båtresor, ja, allt!

kramas

1 kommentar:

Ida sa...

vilken mysig helg :)