söndag 14 december 2008

Skriver väl här med då! *ler*


Då var det redan mitten på december. Tiden bara rusar förbi! Fruktansvärt dålig på att blogga har jag oxå varit, får se om jag kan få lite ordning på detta nu!
Vi har hunnit julstöka ganska mycket redan, idag har vi börjat pynta, för två helger sen bakade vi lussebullar, pepparkakor, godis och pepparkakshus! Roligt! Det mesta är redan slut *ler* Julklapparna är jag i stort sett färdig med och snart är alla julkort skrivna! Tjejerna lussade på dagis onsdagkväll men det missade jag tyvärr... Men Tommy o mormor o morfar var där och såg de söta luciorna!
Igår var vi och lussade hos farmor o farfar, och gamla mormor Berit! Fullt ös alltså! Veckan som kommer ska vi hinna med följande:

- stor handla all julmat m.m
- köpa gran + klä den
- julpynta klart
- jag o min mor ska åka o träffa sömmerskan som ska sy min bröllopsklänning!
- fika med tjejgänget + inhandla julklapp till detta
- jag ska operera mig igen
- jag fyller år på fredag
- Lovisa fyller år på lördag
- födelsedagskalas med mat o tårta på lördag 14.00!
- fixa de sista julklapparna
- dessutom jobba...

Fast känner mig inte stressad ändå, ska nog få ihop det hela *S*

Här följer en liten pratstund med Lovisa (snart 4 år) som jag hade idag. Hon tittade på Bolibompa där en shetlandspony var med. Det var Stockholmare som pratade och uttalade shetlandspony med ett "sch-ljud", likadant som k:et i kött uttalas... Hoppas ni är med...
Lovisa: är shetlandsponyar gjorda på kött eller?
Mamma: *S* näe, eller jo, alla djur är ju gjorda på kött!
Lovisa: Nähä, för grisar är gjorda av skinka!
Snillen spekulerar! Skulle vara roligt att få ha en dag inne i Lovisas lilla huvud och få uppleva hur hon tänker! Hon är så go'!

Nu ska jag läsa för Lovisa, sen ska hon lägga sig. Hon behöver lägga sig tidigt idag för båda tjejerna vaknade 06.30 idag *suck*.
Sen blir det helkväll med 3-4 "Dexter" avnsitt! Vi har verkligen fstnat för den serien, inne på säsong 3 nu!

Kram o nattinatt

Inga kommentarer: