onsdag 17 december 2008

Operation... igen...

Jaha, ja, idag var det dags igen... Återigen operation... Hoppas det blir sista gången nu! *suck* Tjejerna har åkt till dagis och T till jobbet. Tänkte att jag skulle gå o lägga mig en stund till innan jag åker til lasarettet men har lite dåligt samvete över att tjejerna får en så lång dag på dagis idag, så stannar uppe o städar i stället. Ska ta 10.40 bussen till stan men har lite förberedelser innan jag ska åka som tar tid och därför var det lika bra att Tommy körde tjejerna till dagis i vanlig tid. Som sagt, då har jag ngra timmar på mig att städa ordentligt och ostört! Så är det fint i em när alla kommer hem och är trötta!

Det blev förresten ingen träff med sömmerskan. Skulle åkt till henne igår och det var bestämt att jag skulle ringa vid 17 tiden, innan jag o mamma skulle åka, för att få vägbeskrivning... men det var ingen som svarade. Ringde flera gånger... men inget svar. Vid 17.40 fick jag ge upp, för skulle till stan på julklappskväll men tjejgänget. Lite snopet men i juletider har hon väl glömt bort detta...
Får ta och ringa henne imorgon, så får vi se vad hon säger.

Tillbaka till städet *ler*

kram

1 kommentar:

Ida sa...

Lurigt att ni kallade henne Mimmi och hon var född 1916 :)
Dom äldre har det nog bättre i himmlen istället för att leva med dålig hörsel,inte kunna äta.Mimmi vägde 46 kilo när hon dog hon hade tappat 3 kilo på bara några timmar.
Helt galet.Hon sa i flera år hur hon längtade efter Brolle,så jag är så glad för henne skull nu.Men begravningen komma bli svårast för då börjar man fatta att hon finns verkligen inte mer.Kvällaran är värst och när man är själv då börjar mina ögon blöda,men jag har ju lovat Mimmi att itne gråta så försöker hålla dom borta för hennes skull. Hade ba kramar.