torsdag 18 december 2008

God morgon!

Har ätit lite frukost och tjejerna har åkt till dagis. Ska snart gå och lägga mig igen men tänkte skriva en liten rad först. Operationen igår gick bra. Fistelgången var nästan borta, den sista lilla biten är klyvd nu, antagligen blir det inga mer operationer! låter skönt! Jag var väldigt groggy igår när jag kom hem och la mig med Lovisa 19.00! Har inte haft ont alls, inte idag heller, känner ingenting! Mkt skönt! Bara lite trött idag men det är väl inte så konstigt! Så nu håller vi tummarna för att det läker bra och försvinner helt! Lite dramatik blev det dock igår ändå. Mamma skulle hämta mig efter operationen. När hon nästan var framme blev hon påkörd bakifrån av en gammal gubbe! En stirrig gubbe som bara upprepade "det blev ingenting, det blev ingenting", steg ej ur bilen , bara körde därifrån. Mamma var som tur var snabb och skrev ner bilnummret. Så där stod min lilla mamma, lite chockad och funderade över vad hon skulle göra. Ont i nacke och huvud hade hon när hon kom upp till mig på avdelningen. Så jag följde med mamma till akuten. Smärtan hade då börjat släppa men de ville ändå att mamma skulle träffa en läkare. Jag hade gärna velat stanna och vänta med henne men jag var ju alldeles groggy. Så Tommy fick hämta mig... Mamma hade tur och slapp vänta länge, hon blev undersökt nästan med en gång och det var ingen fara, det var t.o.m Ok att hon körde hem själv. Så hon ringde vid 19 tiden och sa att allt var bra! Skönt det! men otäckt ändå och hon kommer säkert att ha ont idag... *suck* Gamla gubbar ska inte köra bil! Det var ju en gubbe på över 80 som körde in i oss bakifrån, dagen innan beräknad förlossning för Molly. Det var otäckt och den gubben hade ju inte ens bromsat. Full karriär in i oss bara! Men efter det har vi fått höra att han inte kört bil mer! Vi fick ju heller inga skador men chockad var man ju då!

Som sagt, nu ska jag sussa sött en stund till, sen tänkte jag slå in Lovisa födelsedagspresenter och börja på julklapparna om jag hinner innan de kommer tillbaka fr dagis. Tommy hämtar dom 13.30 idag, för kl 14 ska Lovisa till Bvc på 4-års kontroll! Sista dagen på dagis idag innan de får lite jullov. Tommy jobbar ju imorgon med (men jag är ledig) och sen går han inte tillbaka till jobbet förräns den 7/1.
Vissa har det bra!
*ler*

kram

1 kommentar:

Ida sa...

Jävla gubbar vad för dom ute i trafiken????
Tur det gick så bra för din mamma.
Händer varje dag med gubbar oh kärringar som kör in bakifrån :(
Och alla äldre kalagar alltid på att unga kör snabbt men fan ända kan inte dom högerregel eller blinka ut i rondell och blinka vid fil byta och blaaa.listen är lång :(men men
Inte ens poliser och yrkysbilar blinkar och kan ej reglar.Hatar trfiken.
Hade bra skönt det gick bra med dig,
kram