onsdag 28 januari 2009

Stackars Molly!




Lilltösen har sovit dåligt och hade 40.1 graders feber i morse. Tog ett bra tag innan Iprenen hjälpte. Stackars lillis! Dessutom blir hon ju så ledsen när man tar febern på henne! Måste skaffa en riktigt bra till öronen istället. Upptäckte när vi kommit ner att hennes högra öra var superkletigt. Långt in, i ytterörat och på örsnibben. Uscha! Hon tog sig inte för örat i natt men måste ju haft ont för jag tror inte att det bara är vax som runnit ut. Vi har fått en tid på vårdcentralen i em, så Tommy får åka upp med henne. Har lagt henne nu men hon skriker på mamma, så verkar inte som hon har ro i kroppen att somna.... men för trött och hängig för att leka, jag får bära runt på henne. Men så är det ju när de små är sjuka.
Lovisa är heller inte på strålande humör men det beror ju på att jag måste ge Molly så mkt tid... Lovisa har bett om att få gå till dagis i em, och det var Ok med fröknarna, så hon ska dit 14-17. Passar ju bra att Tommy hämtar upp när han o Molly är klara på Vc.
Imorgon är jag ledig och på fredag har jag bytt till kväll så jag slipper vabba hela dagen.

Nog bäst jag hämtar Molly nu.

kram

p.s. På Alla hjärtansdag har vi fått barnvakt! Tack farmor och mormor! Då ska vi ut och mysa på resturang jag och min blivande make! Ska bli så mysigt! Nu ska vi bara välja resturang, är ju så sällan ute och äter.... Ngn som har ngt bra tips?