måndag 26 januari 2009

Sjuka barn...


Förra veckan var vi hemma hela veckan för Lovisa hade hosta och feber. Nu verkar det som om det är Mollys tur. Hostar så hon väcker sig själv. Rejält snuvig med, inte lätt att andas då... Så Tommy har gått upp och lagt sig medans jag och Lovisa ska sova nere så får vi se om vi behöver dela på natten eller hur det blir. Hur som helst så blir det Tommy som får vabba denna veckan om det behövs, jag var ju hemma förra veckan... Nästa vecka är det väl Tommys tur att vara sjuk, jag var ju dålig veckan innan Lovisa... Så är det att vara småbarnsförälder!

Hur som helst. Igår kväll fick man då se lillebror spela på Scandinavium inför flera tusen personer! Häftigt! Han spelade med Caesars som var förband till Oasis! Stort för en stolt storasyster som nästan började gråta när lillebror kom ut på scenen! Såklart älskar jag allt han gör men har ju gillat Caesars långt innan Emil fått spela med dom och sjöng därför glatt med i låtarna. Lite konstigt var det att ha sittplats, på koncerter vill man ju gärna stå upp. Efter Caesars var det så dags för Oasis. Kul att se/lyssna på dom men jag var inte så impad... Visst har de en hel hög bra låtar men de var tråkiga på scen. Så jag och min kära mor o far som oxå var med åkte hem en liten stund innan det var slut. Så missade vi trängsel och bilköer!

Träffen med sömmerskan gick bra förra veckan (förutom att jag inte var nöjd med måtten hon tog men det är ju inte hennes fel precis). Vi ska träffas igen nästa vecka för att kolla tyg. Inga problem att få klänningen klar i tid, lovade hon men vi kommer att behöva träffas ofta för provningar. Så gärna så! :-) Planerna flyter på ganska bra tycker jag men snart får vi nog ta ett bröllopsmöte igen och kolla vad alla har att göra! *ler*

Nu ska jag nog ta och försöka sova, ifalll ifall jag behöver vara uppe med Molly sen.

kram o nattinatti

Inga kommentarer: